Handelsvillkor
Ordning
Hur man beställer:
- I webshopen
- Köp produkten i vår fysiska butik i Snogebæk
Alla priser är inkl. Begagnad moms. Begagnad moms kan inte dras av vid försäljning.
Betalning
FRU DUE tar emot betalning med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron och Mastercard. Betalning kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas.
Alla belopp är i DKK. danska kronor. Vi använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att din information inte kan läsas.
Leverans
Allmän beställningar skickas med GLS. Här är leveranstiden 1-3 arbetsdagar. Vid beställning av större möbler används externa transportföretag. Leverans av större möbler sker alltid på trottoarkanten. T.ex. bord, fåtöljer och skåp.
Ångerrätt
FRU DUE säljer handplockade begagnade varor. Vi kan alltid garantera varan, men varor köps i befintligt skick. Varor som hämtas i butik returneras därför inte. Varor köpta i webshopen kan returneras inom 14 dagar förutsatt att de returneras i samma skick som de togs emot. Vid retur står du själv för kostnaderna för transporten. Vi ber dig att bifoga det ordernummer som framgår av orderbekräftelsen.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik.
Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde .
För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra detsamma som du kan i en fysisk butik. Du kan testa produkten, men inte använda den faktiskt.
Varor som skickas tillbaka pr postförskott accepteras inte.
Klagorätt
Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig användning av produkten.
Produkterna ska lämnas in till:
FRU DUE
Hovedgade 32, Snogebæk
3730 Nexø
Om produkten är köpt i den fysiska butiken ska den returneras i butiken. Om de har beställts på FruDue.dk kan reklamationen både skickas till butiken och skickas tillbaka till ovanstående adress. Fru Due kommer att täcka returkostnaderna i rimlig omfattning. Vänligen kontakta Fru Due på bornholm@frudue.dk och informera dem om felet innan du skickar tillbaka varan.
Paket som skickas mot postförskott accepteras inte.
Återbetalning
Om återbetalning har avtalats, vänligen skicka bankuppgifter så att vi kan överföra det överenskomna beloppet.
Överklagandealternativ - översikt och länkar:
Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår Webshop kan du skicka ett klagomål till:
Danska Konkurrens- og Konsumentverkets Center for Klagomålslösning
Carl Jacobsens väg 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen hittar du här
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: bornholm@frudue.dk